Press "Enter" to skip to content

RT BANK ACCOUNTS BLOCKED AS WEST SEEKS TO SILENCE CRITICS

Russia-today-logo.svg

[10/18/16]  Russia Today (RT), a well-regarded news agency funded by the Russian government, appears to be the latest casualty in a war intended to silence the critics of Western governments, particularly the United States. This morning, RT’s bank accounts in England were frozen without explanation. The news came only hours after Wikileaks announced that Ecuador had been intimidated into severing Julian Assange’s internet connection shortly after Hillary Clinton’s Goldman Sachs speech transcripts were released. RT’s editor-in-chief, Margarita Simonyan, announced the seizure of their bank accounts in a tweet yesterday morning, saying: “Our accounts in the UK have been closed. All Accounts. ‘The decision is not subject to revision’. Long live freedom of speech!

The National Westminster Bank of England, also known as NatWest, informed RT’s UK branch that it will no longer accept the broadcaster as one of its clients. NatWest provided no explanation for the move other than the following statement: “We have recently undertaken a review of your banking arrangements with us and reached the conclusion that we will no longer provide these facilities.” The Royal Bank of Scotland Group (RBS), which owns NatWest, also stated that all of their associated banks would also refuse service to RT. RT was told that the decision was final and that the banking group “is not prepared to enter into any discussion in relation to it.”

It seems highly likely that this decision was politically motivated, especially considering the recent escalation in anti-Russian propaganda as well as RT’s success in England.

Publisher Marcus Papadopoulos confirmed this theory in an interview with RT where he said:

continue-reading-banner